Aansluitend op onze duiktrip op de Malediven zijn we naar Sri Lanka gevlogen. Dat kostte nogal wat moeite, want ons vliegtuig, een hele oude DC-8 van Air Maldives, was stuk. Toen maar met een Tristar van AirLanka gegaan. Met een oude Peugeot 505 zijn we het zuidelijk deel van het eiland rondgereden. Het noordelijk deel was toen al te gevaarlijk vanwege de Tamil Tigers. Ook in het zuiden merkten we de spanning, veel roadblocks e.d. Spoedig na onze reis werd heel Sri Lanka gesloten voor toerisme, dus we waren mooi op tijd. Het eiland is schitterend, zowel qua natuur als oude cultuur. Ook leuk waren onze bezoeken aan lokale bars (we noemden ze Arak-clubs) en helemaal uit ons dak gaan van een jointje in Negombo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Explore More

Recepten

Al heel lang verzamel ik recepten. Natuurlijk in een fraaie database. Deze recepten kan nu ik op deze site tonen met DB Toolkit. Over de layout ben ik nog niet

Alpe d’HuZes training Ardennen

Hetty heeft weer zo’n geweldig trainingsweekend in de Ardennen georganiseerd. Het enige dat ze niet onder controle had was het weer. Zaterdag, ijzel en sneeuw waardoor in de ochtend niet

Wintersport Livigno

Met een aantal ex-collega’s van Pecoma, nu QNH en FastFlex, naar Livigno, een belastingvrij staatje in Italie. Ver rijden en alleen via een smal tunneltje te bereiken. Maar het is